ΘάνοςΒλαστόςΑναπλ. ΚαθηγητήςΕ.Μ.Π.
Συγκοινωνιολόγος- πολεοδόμοςhttp://courses.arch.ntua.gr/el/proseggiseis_toy_efarmosmenoy_astikoy_sxediasmoy_sthn_ellada/ekpaideytiko_yliko/bivsimh_kinhtikothta.html
"Η πόλη δεν ταυτίζεται απόλυτα με τους κάθε φορά κατοίκους της.
Αυτοί διέρχονται, αφήνοντας ή όχι το στίγμα τους και μετά παίρνουν τη θέση τους άλλοι και άλλοι.
Η πόλη μένει. Ακολουθεί τη δική της πορεία και προδιαγράφει με τα φυσικά κοινωνικά και τεχνικά χαρακτηριστικά της κανόνες και συμπεριφορές σε κατοίκους και επισκέπτες.
Η πόλη είναι κάτι πολύ βαθύτερο από εμάς Είναι το χτες το σήμερα και το αύριο.
Το χτες πάει πολύ μακριά όμως ξεκινάει απότο τώρα. Δεν κόβεται σε κομμάτια από τα οποία διαλέγεις κατά το δοκούν. Στην Αθήνα η ιστορία της απωθήθηκε πολύ πίσω. Από ζωντανή συνέχεια με το σήμερα μετατράπηκε σε ανώδυνη αρχαιολογία. Οι λόγοι είναι γνωστοί και έχουν την εξήγησή τους αυτό όμως δεν παύει να στερεί από την πόλη τα πραγματικά κοινωνικά της θεμέλια. Συγχρόνως αυτή η απουσία παρελθόντος δημιουργεί μια περίεργη
αίσθηση ελευθερίας που επιτρέπει στους κατοίκους να κάνουν το οτιδήποτε. Οι αρχαιολογικοί χώροι προσδιορίστηκαν με τσιγκουνιά περιφράχτηκαν και μπήκαν στο ‘μουσείο’. Έξω απότην περίφραξη τα πάντα είναι δυνατά διότι το πρόσφατο παρελθόν, αυτόπου θα είχε την ικανότητα να κατευθύνει, αφανίστηκε. Οι λίγες φυλακισμένες αρχαίες κολώνες δεν έχουν την ισχύ να κατευθύνουν αυτό που χτίζεται σήμερα.
Στη σύγχρονη πορεία της η Αθήνα, από το 1834 και μετά είναι ένα διαρκές εργοτάξιο που
ξεκίνησε από το μηδέν. Η πόλη επεκτείνεται και ανασχηματίζεται ασταμάτητα, η κοινωνική της συγκρότηση αλλάζει επίσης συνεχώς. H σχέση της με την ιστορία, ανάμεσα στην αρχαιότητα και το 1834 είναι μηδενική,
όσο για την Ακρόπολη, εγκλωβίζεται όλο και πιο ερμητικά μέσα σε ένα αχανές μόρφωμα πολυκατοικιών και αυτοκινήτων. Χάνει τη σημασία της. Παρακάμπτεται.
Ωστόσο και οι κάτοικοι, έστω και αν είναι διερχόμενοι από την πόλη, έχουν ένα ρόλο πολύ σημαντικό.
Οι επιλογέςτους χαράσσουν την τύχη της για πολλά χρόνια...."
Aθήνα vs ‘Αθηναίοι’. Απόπειρα ερμηνείας συμπεριφορών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου